مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» آهنگساز فرار از زندان را بهتر بشناسید

 

  

 

 


رامین جوادی، به غیر از آهنگسازی برای سریال شناخته شده فرار از زندان
 
برای چند فیلم مهم‌ هالیوودی هم دست به نت برده. به غیر از همکاری با‌
 
هانس زیمر در ساخت موسیقی فیلم‌های بتمن و دزدان دریایی کارائیب،
 
او برای فیلم‌هایی آهنگسازی کرده که از لحاظ فرم و ژانر تفاوت‌های بسیاری با
 
هم دارند؛ از فیلم‌های ترسناکی مثل متولد نشده گرفته تا فیلم‌های اکشنی
 
مثل مرد آهنی و برخورد تایتان‌ها (جدیدترین فیلم او) و انیمیشنی مثل
 
فصل شکار و چند سریال دیگر.

 


مرد آهنی ( 2008)

کارگردان: جان فاوریو


بازیگران: رابرت دانی جونیور، ترنس ‌هاوارد، جف برجیز، گوئینز پاترو

 برای این که فضای فیلم و موسیقی آن باهم همخوانی داشته باشد، جوادی
 
سراغ سازهای الکترونیکی رفته تا هیجانات داخل فیلم- که کم هم نیست –
 
را چند برابر کند. در دهه 80 و90 میلادی با برادرش فقط روی سبک
 
موسیقی هوی متال کار می‌کردند و بدون شک همین مساله پای او را به
 
این ماجرا کشیده. البته خودش اعتراف کرده یکی از طرفداران پر و پا قرص
 
کمیک بوک مرد آهنی بوده.
 


متولد نشده (2009)

کارگردان: دیوید اس گویر

بازیگران: گری الدمن، ادیتی یاسمن، جیمز ریمار

 
موسیقی فیلم‌های ترسناک از خود فیلم هم می‌تواند ترسناک تر باشند. این
 
بار یک فیلم ترسناک؛ رامین بعد از مرد آهنی سراغ یک فیلم ترسناک رفت تا
 
ببیند در این ژانر چند مرده حلاج است هر چند موسیقی او توانست بار روانی
 
خوبی به فیلم تزریق کند. اما از آنجایی که متولد نشده فیلم ضعیفی از آب در
 
آمد کسی به نت‌های جوادی کارینداشت.
 

 
 
قریب ( 2008)

کارگردان: مارسل لانگنگر

بازیگران: ایوان مک گرگور، هیو جکمن

 
یک تریلر روان شناختی مثل فریب آهنگ‌هایی می‌خواهد که به جان
 
تماشاگرش بیفتد و آن فضا را مرتب پیچیده‌تر ازگذشته نشان بدهد. جوادی
 
برای این که بتواند این فضا را در فریب در بیاورد سراغ نت‌هایی رفته که بیشتر
 
با پیانو سر و کار دارد؛ آهنگ‌های ملایم که هم گوش نواز هستند و هم حس
 
عجیب و غریبی در دلشان نهفته است. آهنگ‌هاییکه می‌خواهند من و شما را
 
فریب بدهند. رامین یک سال قبل‌تر چنین تجربه آهنگسازی را با فیلم آقای
 
بروکس با بازی کوین کاستنر داشت که آن فیلم هم یک فیلم توهمی بود.
 

 
 
فلش فوروارد (2009)

خالق:
برانان براگا

 
به غیر از فیلم‌های سینمایی، رامین با انتخاب یک سریال پر مخاطب دیگر
 
نشان داد هنوز مزه موفقیت در سریال فرار از زندان از زیر دندان‌هایش بیرون
 
نرفته. این سریال تا به حال در بیست و دو قسمت به نمایش در آمده که آقای
 
آهنگساز کار نت‌گذاری بیست قسمت آن را بر عهده داشته. مضامین سریال
 
نشان می‌دهد که جوادی به همان سبک و سیاق فرار از زندان آهنگسازی
 
کرده است .

 

 

 

 

 + گفتگو با رامین جوادی


 

 
مدیر برنامه‌های شما گفت این روزها حسابی سرتان شلوغ است.
 
مشغول چه کاری هستید؟

دارم روی سیزن آخر سریال فلش فوروارد کار می‌کنم. هر هفته برای هر
 
قسمت این سریال به صورت مجزا باید آهنگ بسازم و همین تمام وقت من را
 
می‌گیرد. اصولا کارکردن با کنداکتور فشرده و بدون وقفه تلویزیونی بسیار وقت
 
گیر است. البته خیلی خوب است که هنوز مجموعه‌های تلویزیونی ای هستند
 
که آهنگسازان آن‌ها باید به این شکل برایشان موسیقی بسازند. انگار
 
موسیقی به صورت زنده پخش می‌شود.

 
 
 
با این سر شلوغ، وقت می‌کنید به موسیقی سنتی و فولکلوریک ایرانی گوش کنید؟

من آنطور که باید و شاید موسیقی ایرانی گوش نمی‌کنم. وقتی به خانه فامیل‌های ایرانی مان می‌رویم حسابی موسیقی ایرانی گوش می‌دهیم. ویولون ایرانی را خیلی دوست دارم. در این سبک از نوازندگی ویولون احساس‌های انسانی خیلی نمود پیدا می‌کنند.
 
 
 
 
موسیقی فیلم‌های ایرانی را هم گوش می‌دهید؟

من چون فارسی بلد نیستم خیلی با فیلم‌های ایرانی آشنایی ندارم.
 
بنابراین موسیقی فیلم‌های ایرانی را هم خیلی کم شنیده ام.
 
 
 
 
به نظر شما ساختن موسیقی فیلم با استفاده از دستگاه‌ها و
 
ملودی‌های ایرانی جالب از آب در می‌آید؟

نکته چالش بر انگیز و هیجانی ساختن موسیقی فیلم، این است که تهیه
 
کننده‌ها از تو می‌خواهند در سبک‌ها ونحله‌های مختلف موسیقی بسازی.
 
من همیشه دوست دارم در فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون همه دنیا دنبال
 
 تونالیته‌های جور واجور بگردم.
 
 
 
 
بیشتر دوست دارید برای کدام ژانرهای سینمایی موسیقی بسازید؟

من درام را ترجیح می‌دهم. اما تنوع در ژانرها هم برایم الهام بخش است.
 
اگر همیشه برای یک نوع فیلم‌های خاص موسیقی بسازم کسل می‌شوم.
 
 
 
با این که می‌گویید درام را ترجیح می‌دهید، بیشتر در فیلم‌ها و
 
سریال‌هایی که برایشان موسیقی ساخته اید اکشن هستند. ایده
 
اصلی موسیقی فیلم‌های اکشن را از کجا می‌آورید؟

فکر می‌کنم این که یک موسیقی اکشن را جالب از آب در بیاوری، همیشه یک
 
چالش بزرگ است. خیلی پیش می‌آید که برای یک صحنه طولانی باید یک
 
قطعه موسیقی طولانی ساخت. آن وقت مهم است که بتوانی روانی و

سیال بودن قطعه را درست در بیاوری. مساله دیگر این است که در صدا گذاری
 
این نوع فیلم‌ها از افکت‌های صوتی زیادی هم استفاده می‌‌شود. من تلاش
 
می‌کنم موسیقی ای بنویسم که علاوه بر این که با افکت‌ها همپوشانی
 
نداشته باشد بتواند در کنار آن‌ها گوش شنونده را به بهترین نحو تحت تاثیر
 
قرار دهد.
 
 
 
 
به نظر شما مهم ترین عامل موفقیت در ‌هالیوود چیست؟ سماجت
 
یا شانس؟

صنعت ‌هالیوود یعنی کار طاقت فرسا. ببین، شاید یکدفعه یک دری کاملا
 
شانسی به روی تو باز شود، اما برای عبور از آن در؛ فقط کار زیاد است
 
که می‌تواند به تو کمک کند.

 
 
  
 
دوست دارید با کدام کارگردان به عنوان سازنده موسیقی
 
همکاری کنید؟

من
عاشق این هستم که یک روز بتوانم با کلینت ایستوود کار کنم. فیلم‌های
 
او داستان‌های فوق‌العاده ای دارند، به خوبی هم کارگردانی شده اند. من
 
همیشه از دیدن فیلم‌های او لذت می‌برم.
 
 
 
 
برای ساختن موسیقی فیلم‌ها و سریال‌ها چقدر دستمزد می‌گیرید؟


نه به قدر کافی.
 
 
چطور برای ساختن موسیقی فرار از زندان انتخاب شدید؟
 

مدیر برنامه‌هایم (برایس) من را ترغیب کرد که برای پریزون بریک (فرار از زندان)
 
موسیقی بسازم. با تهیه کنندگان سریال قراری گذاشت و بعد از صحبت‌های
 
اولیه به سرعت مشغول کار شدم. وقتی تدوین اولیه سریال را دیدم جا خوردم.
 
اصلا فکر نمی‌کردم که سریال آن قدر خوب شده باشد. من حس می‌کنم جزیی
 
از قسمت‌هایی هستم که برایشان آهنگ ساخته ام، همیشه به این که در
 
گروه سازنده فرار از زندان بوده ام افتخار می‌کنم.
 
 

به نظرتان «فرار از زندان» در زندگی حرفه ای شما چه جایگاهی دارد؟
 
یک نقطه پرتاب بود؟

باید بگویم بله، فکر می‌کنم تصمیم عاقلانه ای بود که در این پروژه شرکت
 
کردم. چون سریال به یک جریان بین‌المللی تبدیل شد. بعدش هم که به خاطر
 
آن نامزد جایزه شدم. می‌دانید هیچ وقت فکر نمی‌کردم به خاطر یک کار
 
تلویزیونی این قدر دیده بشوم.
 
 
 
رویای بچگی ات این بود که آهنگساز معروف بشوی؟

اوایل فکر می‌کردم که دکتر بشوم. اما خیلی زود تصمیم گرفتم در حوزه
 
موسیقی فعالیت کنم. همیشه می‌خواستم برای فیلم موسیقی بسازم.
 
رابطه ای که در یک فیلم بین موسیقی و جنبه‌های دراماتیک اتفاق می‌افتد
 
همیشه من را جذب خودش می‌کند.
 
 
روند ساختن موسیقی برای یک فیلم در‌ هالیوود چطور است.
 
از اول فیلمنامه را می‌خوانی یافیلم تدوین شده را می‌بینی؟

بعضی وقت‌ها فقط متن را می‌خوانم و صرفا بر اساس داستان شروع می‌کنم
 
به نوشتن قطعه‌های موسیقی. اما بیشتر اوقات فیلم را می‌بینم و براساس
 
خوراک‌های تصویری ای که به من می‌دهد موسیقی می‌نویسم. بعد با تهیه
 
کنندگان و کارگردان فیلم درباره تک تک سکانس‌های فیلم بحث می‌کنیم.
 
در حین کار، هر قطعه موسیقی ای که نوشته می‌شود را در اختیار عوامل
 
می‌گذاریم و درباره آن گفت و گو می‌کنیم تا در نهایت به یک نتیجه
 
به درد بخور و شنیدنی برسیم.
 
 
 
 
نامزدی جایزه‌های معتبری مثل گرمی و امی، چقدر به تقویت
 
جایگاه حرفه ای تان کمک کرد؟

نامزد شدن در این جایزه‌های معتبر واقعا غرور آفرین است. بعد از سال‌ها کار
 
بی وقفه حس خوبی به آدم دست می‌دهد اما مطمئن نیستم که این نامزد
 
شدن‌ها دقیقا چه کمکی به پر کار شدن من درصنعت موسیقی فیلم می‌کند.
 
فقط امیدوارم توجه فیلم سازان را به من جلب کند.
 
 
 
خودتان کدام یکی از فیلم‌هایی را که برایشان موسیقی ساخته اید
 
را بیشتر از همه دوست دارید؟

Beathe drum را خیلی دوست دارم. شاید چون اولین فیلمی بود که برایش
 
موسیقی ساختم. از طرفی من چون از بچگی عاشق کتاب‌های کمیک
 
استریپ بودم، خیلی خوش به حالم شد که روی موسیقی فیلم‌های 

Batman Begins و Iron man کار کردم.
 
 
 
 
یک سری از موسیقی‌های فیلم هست که خیلی از جوان‌های ایرانی
 
به آن‌ها گوش داده اند؛ املی، گلادیاتور، ماتریکس و کارهای
 
انیوموریکونه. نظرتان درباره آن‌ها چیست؟

تمام این موسیقی‌هایی که نام می‌بری از آثار بزرگ موسیقی فیلم هستند؛
 
کارهای فوق العاده ای که به خوبی حالو هوای فیلم را پوشش می‌دهند و
 
منتقل می‌کنند. این موسیقی‌ها مثال‌هایی هستند که نشان می دهند
 
 موسیقی در انتقال احساسات مورد نظر کارگردان یک فیلم تا چه اندازه
 
تاثیر گذار و اساسی است.
 
 
 
 
به خاطر سابقه همکاری کارگردان فیلم  آیرون من» با جان دنبی،
 
خیلی‌ها فکر می کردند موسیقی این فیلم را هم خود دنبی بسازد،
 
چطور شد که شما برای این کار انتخاب شدید؟

راستش را بخواهید من هم نفهمیدم چطور شد که او موسیقی آیرون من را
 
نساخت. من هیچ کاری نکردم که میاناین دو تا را خراب کنم اما وقتی شنیدم
 
معامله شان نشده و گروه به دنبال یک آهنگساز است، پریدم وسط. به شما
 
 گفتم من عاشق فیلم‌هایی هستم که از روی کتاب‌های کیمک استریپ
 
می‌سازند. به خاطر همکاری‌های قبلی باگروه سازنده آن‌ها را خوب
 
می‌شناختم. مدیر برنامه‌هایم مذاکرات مفصلی با آن‌ها کرد و از
 
کمک‌های‌هانس زیمر هم خیلی استفاده کردم.
 
 
 
 
این که طرفدار کتاب‌های کمیک هستید، باعث نشد وسواس بگیرید
 
و خیلی روی کار انرژی بگذارید؟
 
چرا. به خاطر این که مطمئن بودم خیلی‌ها فیلم را تماشا می‌کنند، فشار
 
زیادی تحمل کردم. از طرف دیگر چون چندفیلم با موضع ابر قهرمان روی پرده بود
 
تک تک اجزای این فیلم – از جمله موسیقی ـ باید حرف جدیدی برای گفتن
 
 می‌داشتند و می‌دانستیم که خواه یا نا خواه مورد مقایسه قرار خواهیم
 
گرفت، من خیلی زود شروع به نوشتنقطعه‌ها کردم ولی تا زمان تدوین و
 
بعد از آن هم مشغول روتوش و حتی تغییر بعضی از آن‌ها کردم.
 
 
 
 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:موسیقی فرار از زندان, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب