مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» هيچ خياباني به‌نام اخوان وجود ندارد !

 

 

هيچ موردي درباره واژه مورد نظر پيدا نشد. اين پاسخ سايت كتاب اول است براي پيدا كردن خيابان و كوچه‌اي به نام اخوان ثالث. معصومه آباد رئيس كميته نامگذاري معابر تهران در شوراي شهر مي‌گويد كه نامگذاري بايد بر اساس پيشنهاد از طرف مردم،نزديكان يا نهادهاي رسمي باشد و بعد اين كميته پيشنهاد را بررسي مي‌كند.

ظاهرا در مورد نام اخوان ثالث تاكنون هيچ پيشنهادي به اين كميته ارائه نشده است. اين جوري است كه م. اميد هيچ سهمي از خيابانهاي تهران ندارد. نام اخوان روي خيابان‌ها هست ولي هيچ ربطي به اخوان ثالث شاعر ندارد:مناطق ۱۲،۱۴،۱۶،۲،۵،۸،۹ بن بست‌هايي به نام اخوان دارد. مناطق ۱۰،۱۲، ۸ و ۴ هم كوچه‌هايي به همين نام دارند. راستي اگر نام اخوان روي خيابان زرتشت و كوچه خجسته مي‌نشست آن وقت شايد كودكان خيابان خجسته آنقدر به دوربين خبرنگاري كه از خانه قديمي و زوار در رفته عكس مي‌گرفت خيره نمي‌شد و براي همجواري با خانه شاعر زمستان به هم پز مي‌دادند.

 

تنديس اميد را شكستند

مهدي اخوان ثالث تنها شاعري است كه در زمان حياتش از او مجسمه‌اي ساخته شده است. اطلاعات دقيقي از سازنده مجسمه در دسترس نيست اما در سال ۵۷ اين مجسمه در پارك ملت نصب شد كه به دلايل نا معلومي شكسته مي‌شود. مسئول روابط عمومي پارك ملت از چنين حادثه‌اي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند.

اما ايران خانم اين موضوع را تاييد مي‌كندو مطمئن است كه مجسمه همسرش را شكسته‌اند.

جست و جوي ما رسيد به جناب آقاي محمد علي مددي مجسمه ساز معروف كه احتمالا مجسمه پارك ملت را ايشان طراحي كرده بودند. همچنان كه مجسمه مقبره‌اش را هم قرار بود ايشان بسازد‌ اما مقبره‌اي كه عبارت است از يك سنگ ساده، مجسمه نيم تنه به چه كار مي‌آيدش.

ظاهرا بعد از شكسته شدن مجسمه پارك ملت سازمان زيباسازي شهرداري از صرافت ساخت مجسمه مي‌افتد و جناب مددي هم كه عمرش را داده به شما و دسترسي به ايشان امكانپذير نيست.

انجمن مجسمه سازان ايران از ساخت مجسمه اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند: «اگر قرار بود چنين كاري انجام شود و يا انجام شده بود ما حتما در جريان قرار مي‌گرفتيم. فكر نكنيم كسي چنين مجسمه‌اي ساخته باشد. »

 

نسرین ظهیری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:مهدی اخوان ثالث, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب