مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» محمدعلي بهمني به بهانه‌ي افتتاح كارگاه شعر و ترانه‌اش: از ترانه‌سرايان حمايت مي‌كنيم

 

 

محمدعلی بهمني مي‌گويد: مشكل اصلي بخش ترانه در زمانه‌ي ما؛ اين است كه عموما ترانه‌سرايان در سرايش‌هاشان با ذات و زيرساخت‌هاي شعر، آشنايي كافي ندارند و اين يكي از مهمترين انگيزه‌هاي ما در برپايي اين كارگاه است.


محمدعلي بهمني كه اخيرا كارگاه شعري را با تمركز بر حوزه‌ي ترانه، داير كرده است، از التزام توجه به ترانه‌سرايان جوان و حمايت از آثار‌ آن‌ها سخن گفت.

وي در مورد نحوه‌ تاسيس اين كارگاه و وعده‌اي كه به ترانه‌سرايان جوان جهت واسطه‌شدن ميان آن‌ها و گروه‌هاي موسيقايي داده بود، توضيح داد: واقعيت اين است كه اين كارگاه به همت سازمان صدا و سيما تشكيل شده‌ و قرار است آثاري كه در جلسات اين كارگاه خوانده مي‌شود و از سطح كيفي و قابليت ملودي‌گذاري برخوردار هستند، در پوشه‌اي مخصوص قرار گرفته و دراختيار آهنگسازان و خوانندگان اين سازمان قرار گيرد.

بهمني ضمن مغتنم شمردن چنين فرصتي براي ترانه‌سرايان جوان كه همچنان در پيدا كردن كانال ارتباطي با فعالان حوزه‌ي موسيقي ناموفق بوده‌اند، گفت: البته در اين جلسات، بجز ترانه، شعر هم خوانده مي‌شود اما سعي اصلي ما اين است كه از اين طريق، جذبه و جايگاهي رسمي‌تر براي ترانه قائل شويم.

وي با اشاره به اين مطلب كه در ترانه نيز شعريت هست، ادامه داد: مشكل اصلي بخش ترانه در زمانه‌ي ما اين است كه عموما ترانه‌سرايان در سرايش‌هاشان با ذات و زيرساخت‌هاي شعر، آشنايي كافي ندارند و بيشتر در آثارشان ترانگي‌ست تا شاعرانگي. در اين راستا، قصد داريم بعد شاعرانگي را به ترانه‌هاي متداول در جامعه بيافزاييم.

اين شاعر معتقد است؛ برگزاري اين جلسات در حكم آزموني‌ست كه نتايج آن را در آينده بايد در آثار ترانه‌سرايان جستجو كرد، اظهار داشت: اين هفته، هفتمين جلسه از اين كارگاه، برگزار شد و من نيز همچون شركت كنندگان از سطح جلسات راضي بودم. مضاف بر اينكه اين جلسات از استقبال خوبي نيز برخودار شده‌اند، تا جايي كه تمام صندلي‌هاي سالن قيصرامين‌پور پر مي‌شود.

بهمني درمورد تاخير در رسانه‌اي كردن برگزاري اين كارگاه، بعداز برگزاري ۶ نشست، به ایلنا گفت: واقعيت اين است كه ما مي‌خواستيم در جلسات اول‏ آزمون و خطاهاي خود را داشته باشيم و از موفقيت‌آميز بودن اين جلسات، مطمئن شويم. در ادامه وقتي ارزيابي‌ها مثبت از آب درآمد، اطلاع‌رساني را به رسانه‌ها و مطبوعات سپرديم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين جلسات به لحاظ فضاي سالن و زمان برگزاري، جوابگوي حاضران و شعر‌خوانان خواهد بود يا خير، گفت: احتمال مي‌رود كه بعداز رسانه‌اي شدن خبر برگزاري اين جلسات هفتگي، بر تعداد علاقه‌مندان افزوده شود. درمقابل اين احتمال، تمهيداتي مورد نظر ماست؛ مثلا اينكه حاضران يك هفته در ميان شعرخواني كنند و ....

اين غزلسرا ضمن اشاره به نگاه‌ باز برگزاركنندگان اين كارگاه، به گونه‌ها و سبك‌هاي سرايش، گفت: اين جلسات، دوشنبه‌ي هر هفته از ساعت ۱۵ در سالن قيصر امين‌پور خانه‌ شعر و ترانه واقع در خیابان نجات‌اللهی، کوچه‌ی صارمی برپا می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت و جز من، كارشناسان ديگري نيز در اين جلسات حضور خواهند داشت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:محمدعلي بهمني,كارگاه شعر و ترانه‌, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب