مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» داریوش خواجه نوری: کارکردن در سبک های خاص جرات می خواهد

 

 

داریوش خواجه نوری در گفت و گو با فرهنگخانه گفت: کارکردن در زمینه موسیقی در شرایط کنونی موسیقی در جامعه  اصلا ریسک نیست، چرا که به اعتقاد من همیشه کارهای خوب، غلبه می کنند بر کارهای ضعیف و خود را نشان می دهند.به اعتقاد من اگر کسی کار خود را بلد باشد، دچار ضعف نشده و کار در شرایط سخت اصلا برایش سخت نبوده و ریسک به شمار نمی آید.

به اعتقاد من اگر کسی کار خود را بلد باشد، دچار ضعف نشده و کار در شرایط سخت اصلا برایش سخت نبوده و ریسک به شمار نمی آید.
وی با بیان این جملات افزود: جوجه را آخر پاییز می شمارند. مگر زمان قدیم که آهنگ «خواهش می کنم الو» نبود که در آن زمان و با وجود جمعیت کمی که ایران داشت، توانست یک میلیون نسخه بفروشد؟ خانم گیتا وقتی این آهنگ را خواند با فروش قابل توجهی مواجه شد. اما الان  واقعا چه کسی می داند که ایشان که بوده اند و چه خوانده اند و کسی حتی شاید اسمش را هم به خاطر نیاورد. چرا؟ چون کار مصرفی کرده است.
وی ادامه داد: کارهای مصرفی همگی به همین گونه اند. تاریخ مصرفشان که گذشت دیگر نمی شود آن ها را گوش کرد. اثری می ماند که قوی بوده و حرف برای گفتن داشته باشد. ۹۹درصد مردم الان نمی دانند گیتا خواننده این آهنگ الان چه می کند و ... اما در مقایسه باید اشاره کرد به کارهای فرهاد و فریدون فروغی. این دو خواننده سبکشان طوری بود که مصرفی نشد. آن ها کارهای ماندگار از خود ارائه کردند . کارهایی که از آن ها می شنویم در واقع در هر دوره زمانی مخاطب خود را دارد و با یک بار مصرف به پایان نرسیده است.
این نوازنده و مدرس موسیقی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: اگر قرار بر مقایسه باشد، باید بگوییم میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان هاست. کسی که موسیقی مصرفی می سازد باید از اینکه کارهایش را ارائه و به خورد مردم می دهد بترسد، اوست که باید ریسک کند. چرا که کارهای مصرفی فقط در زمان خود شنیده می شوند. نمونه های این خواننده ها بسیارند . با یک نگاه می توانید متوجه شوید که چقدر از این دست خواننده ها آمده اند و بی آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند، بدون این که بمانند، رفته اند و اثری هم از آن ها باقی نمانده است.
خواجه نوری همچنین گفت: من که جزو اولین کسانی هستم که حداقل در ایران کنسرت گذاشته ، باید بگویم که به تجربه این را دیده ام که هر که آمد و مصرفی کارکردو نتوانست حرفش را با موسیقی بزند، ماندگار نشد. ماندگاری به این است که هنرمند در زمان خود گم نشود و راه خود را اشتباه نرود. من تا کنون همواره سعی ام بر این بوده که مسیرم را اشتباه نروم. امیدوارم توانسته باشم موفق شوم.
نوازنده فلامنکوافزود: خیلی از خواننده ها بوده اند که در ابتدای راه کنسرت هایی با سه سئانس در روز را پر می کردند اما الان دیگر کسی از کنسرتشان استقبال نمی کند و اصلا همان یک سئانش را هم نمی تواند پر کند و مردم را به سالن ها بکشاند.
وی تصریح کرد: کارکردن در سبک ما نه تنها ریسک نیست بلکه یک کار معقولانه است و جرات می خواهد، چرا که به هر حال ما مخاطبان خود را داریم و می دانیم که آن ها چه می خواهند و چه دوست دارند بشنوند. آن ها هم می دانند ما چه می سازیم و چه چیزی برایشان اجرا خواهیم کرد. ما و مخاطبانمان به همدیگر اعتماد قلبی داریم.
خواجه نوری در پایان افزود: اصلا بحث این حرفها نیست. مردم آن چیزهایی را استفاده می کنند که غنی باشد. آن ها کار مصرفی را می خورند و تفاله اش را تف می کنند. آن چه که مردم استفاده می کنند موسیقی قوی است. این را خود ان ها تشخیص می دهند اگر حتی ذره ای شناخت از موسیقی داشته باشند.

 

 

منبع:فرهنگخانه

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:داریوش خواجه نوری, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب