مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» سخنان محمدرضا شجريان در مستند آلبوم شوق نامه: متحيرم كه همايون اين همه نفس را از كجا آورده است

 

 

رونمايي آلبوم شوق نامه در خانه‌ي هنرمندان با سخنراني محمدرضا درويشي برگزار مي‌شود. در مستندي كه براي اين مراسم تهيه شده؛ محمدرضا شجريان به تمجيد از اين آلبوم و صداي همايون شجريان پرداخته است.


محمدرضا درويشي (آهنگساز و سرپرست گروه موسيقي عبدالقادر مراغه‌اي) از رونمايي اين آلبوم در ۲۷ شهريور خبر داد و گفت: در مراسم رونمايي، مدير كانون پرورش فكري جوانان و نوجوانان كه اثر شوق نامه به به سفارش آنها توليد شده است، سخنراني خواهد كرد.

درويشي به خبرنگار ايلنا گفت: همچنين در بخش ديگري سخنراني من گنجانده شده است و من در اين بخش درباره‌ي زواياي مختلف اين پرو‍‍ژه موسيقايي سخن خواهم گفت. در بخشي ديگري نيز اعضاي گروه موسيقي عبدالقادر حضور خواهند داشت.

درويشي افزود: يكي ديگر از بخش‌هاي اين مراسم، پخش يك فيلم مستند گنجانده شده كه محمدرضا شجريان در آن درباره پروژه موسيقي عبدالقادر(شوق نامه)، خصوصيات موسيقايي آن، مقايسه آن با موسيقي رديفي- دستگاهي و همچنين خصوصيات آوازي آن سخن مي‌گويد.

اين آهنگساز در پاسخ به اين پرسش كه ديدگاه شجريان درباره تصانيف منسوب به عبدالقادر چيست، خاطرنشان كرد: آقاي شجريان در اين فيلم گفته است: "عبدالقادر در این کار از خواننده به‌عنوان یک ساز استفاده کرده است و همایون به‌عنوان خواننده اين اثر نشان داده که باهوش و تواناست؛ زیرا توانسته به سرعت کار را یاد بگیرد و كار را بسيار تميز و خوب ارائه دهد. من واقعا به وجود او افتخار می‌کنم و انگشت به دهن مانده‌ام که این همه نفس را از کجا آورده است زیرا من که پدرش هستم نفسم می‌گیرد ولی او به راحتی این کار را انجام داده است."

وي در بخش ديگري به نقل از شجريان گفت: "زمانی که مردم این کار بشنوند؛ متوجه اصل داستان می‌شود كه فرم آن زمان با فرم موسیقی الان کاملا فرق می‌کند؛ زیرا ما هم‌اکنون براساس موسیقی دستگاهی یک کار را اجرا می‌کنیم که یک موسیقی حساب‌شده است و مانند غزلی ا‌ست که می‌توانیم قافیه‌ي آن را حدس بزنیم اما موسیقی عبدالقادر موسیقی ا‌ست که قافیه ندارد و به هیچ وجه نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در دو نت بعد چه اتفاقي می‌افتد و موتیف‌ها که پشت سرهم می‌آیند چقدر زیبا عوض می‌شود. این درحالی است که ما هم‌اکنون با موتیف‌ها به این‌گونه عمل نمی‌کنیم و موتیف‌ها در موسیقی ما تکرار نمی‌شوند و دائم به شکل ظریفی تغییر شکل می‌دهند."

درويشي در پايان گفت: اين مراسم در سالن استاد جليل شهناز برگزار مي‌شود و حضور خبرنگاران با ارائه‌ي كارت خبرنگاري آزاد است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:آلبوم شوق نامه,محمدرضا درویشی,محمدرضا شجریان,همایون شجریان, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب