مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» گزارشي از نخستين شب كنسرت گروه «شمس»

 

 

نواي «افسانه تنبور» در نخستين شب از كنسرت تابستاني گروه موسيقي «شمس» در تالار وحدت پيچيد.

 گروه موسيقي «شمس» با خوانندگي عليرضا قرباني شب گذشته ـ 19 شهريور ماه ـ نخستين شب از اولين كنسرت تابستاني خود را با عنوان «برسماع تنبور» در تالار وحدت سپري كرد.

اين بار نيز سرتاسر صحنه همچون كنسرت سي‌سالگي اين گروه كه سال گذشته در سالن ميلاد برپا شده بود با شمع‌هايي روشن بود اما اين بار بخش نخست کنسرت با تنبورنوازي سهراب پورناظري و همراهي دف و دايره همايون نصيري و حسين رضايي‌نيا آغاز شد.

سهراب پورناظري پيش از اين در يكي از جلسات تمرين گروه درباره تك‌نوازي اين بخش گفته بود: « در اين اجرا برداشت 12 -13 ساله‌ام از بداهه نوازي تنبور را ارائه خواهم كرد. به نوعي در اين تجربه از تمام فرهنگ‌هاي تنبور و نوازندگي آن بهره گرفته‌ام و با يك برداشت كاملا شخصي و معاصر كار را ارائه خواهم كرد.»

او همچنين درباره اين برداشت معاصر از نوازندگي تنبور گفته است:«‌برخي از تكنيك‌ها براي نخستين‌بار روي اين ساز استفاده مي‌شود و تلاش كردم در كنار تاريخچه چند هزار ساله تنبور بتوانيم گامي رو به جلو بر روي تكنيك‌هاي ساز داشته باشم. »

بعد از اين بخش و با تاخيري كوتاه گروه تنبور نوازان با حضور كيخسرو ،تهمورس و سهراب پور ناظري، كاوه گرايلي،نيكناز ميرقلمي،عليرضا جوادي ،خورشيد و سپند دادبه به صحنه آمدند و اين بار نيز صداي دف و سازهاي كوبه‌اي در كنار گروه تنبور نوازان شنيده مي‌شد.

بخش نخست كنسرت با «افسانه تنبور» از ساخته‌هاي قديمي كيخسرو پورناظري آغاز شد و در ادامه با صداي عليرضا قرباني قطعه «افسانه دل» از ديگر ساخته‌هاي كيخسرو پورناظري با شعري از مولانا نواخته شد.

اين بخش با اجراي قطعات ديگري همچون «كوي عشق» از ساخته‌هاي سهراب پورناظري،«پيشواز» و «آن سومرو» از ساخته‌هاي تهمورس پورناظري ادامه پيدا كرد.

 

***

 

اما بخش دوم اين برنامه كه به موسيقي ملي ايران اختصاص داشت و تكرار كنسرت سال گذشته اين گروه بود، با حضور هنرمندان ديگري همچون مهيار طريحي،نگارخاركن و بابك غسالي كه هر كدام به ترتيب سنتور،كمانچه و بربت مي‌نواختند آغاز شد.

در اين بخش نيز سهراب پورناظري با كمانچه،كيخسرو و تهمورس پورناظري با تار ،كاوه گرايلي با سه‌تار و خورشيد دادبه با بم تار در كنار گروه به نوازندگي پرداختند.

تهمورس پور ناظري پيش از اين درباره دلايل تكرار اين بخش از كنسرت توضيح داده بود: «سال گذشته كنسرت گروه «شمس» با استقبال زيادي از سوي مخاطبان روبرو شد و از آنجا كه تور آمريكاي گروه پيش رو بود، نمي‌توانستيم قطعه‌اي را به كار اضافه كنيم. بنابراين احساس كرديم تكرار مجدد اين برنامه در تالار وحدت مي‌تواند بازتاب متفاوتي داشته باشد و از سوي ديگر مناسب با فضاي موسيقي است.»

اين بخش با قطعه «اي دل» از ساخته‌هاي تهمورس پورناظري براساس نغمه‌اي از حميد متبسم و با شعري از حضرت مولانا و تك‌نوازي كمانچه سپهراب پورناظري آغاز شد.

بعد از آن نيز نوبت به اجراي قطعه «جان و جهان» از ديگر ساخته‌هاي تهمورس پورناظري رسيد و سپس قطعه «نور» با تك‌نوازي بربت بابك غسالي و همراهي سنتور مهيار طريحي نواخته شد و در پايان قطعه «از عشق» از ساخته‌هاي سهراب پورناظري با شعري از فريدون مشيري با تك‌نوازي تار تهمورس پورناظري پايان بخش اين كنسرت بود.

گروه «شمس» كه بعد از اتمام اجرا با تشويق‌هاي متمادي تماشاگران بار ديگر به صحنه برگشتند،اين بار قطعه كردي «آي وي يو» بر اساس شعر و موسيقي محلي کردي را به عنوان پايان بخش كنسرت خود اجرا كردند.

اين گروه در تاريخ‌هاي 20، 21، 23، 27 و 28 شهريور ماه نيز اين برنامه را در تالار وحدت اجرا خواهند كرد.

 

ايسنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:كنسرت,گروه موسيقي شمس,عليرضا قرباني, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب