مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر برگزیدگان خود را شناخت

بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر شب گذشته با معرفي نفرات برگزيده به كار خود پايان داد.

 

 
 

در اين مراسم كه با حضور «سيدمحمد ‌حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، «حميد شاه‌آبادي» معاون هنري ارشاد، «علي ترابي» سرپرست دفتر موسيقي ارشاد، «حسن رياحي» دبير جشنواره بيست و ششمين، «بابك رضايي» مدير اجرايي جشنواره و تني چند از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد. با پخش سرود ملي و قرائت آياتي از قرآن مجيد، گروه مهتاب‌رو به سرپرستي وصال عرب‌زاده قطعاتي را اجرا كرد و با پخش نماهنگي از فعاليت‌هاي انجمن موسيقي در سال 89، حسن رياحي دبير اين دوره از جشنواره گفت: هنر موسيقي ناب يك پديده تجريبي و وارسته است كه نشان از علاقه اين قوم ديرينه به موسيقي و جغرافياي ايران بزرگ دارد. گسترده‌اي كه نواهاي ملي آن مرزها را به هم پيوند مي‌دهد.
وي ادامه داد: اين موسيقي با آن پشتوانه فرهنگي 30 ساله با رويداد جشنواره و خجستگي خاطرات پيروزي انقلاب گرامي‌تر داشته مي‌شود.
اين آهنگساز افزود: برگزاري اين رويداد مجالي براي برداشت‌هاي تازه از اين گستره است.
وي با اشاره به حضور جوانان در اين دوره از جشنواره گفت: در اين دوره جواناني شركت كردند كه همگي از دانشجويان موسيقي بوده و در مراحل انتخاب و گزينش نهايي مورد تحسين داوران قرار گرفته‌اند. كشف آنها بسيار چشمگير و قابل اعتنا است و نشاني از وجود سلسله‌وار موزيسين‌ها دارد.
رياحي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: آنچه بايد در جشنواره مورد توجه قرار گيرد توجه به استعدادهاي جوانان بعد از برگزاري جشنواره است كه فراموش نشود و در سختي و تنگناهاي مالي رها نشوند و در طول سال ارتباط حرفه‌اي با آنها حفظ شود و از امكان بهره‌مندي از برنامه‌هاي مؤثر موسيقيايي برخوردار شوند.
به گزارش فارس، در ادامه اين مراسم نماهنگي از روند شكل‌گيري جشنواره بيست و ششم موسيقي فجر پخش شد و سپس آنسامبل مجلسي نياوران به سرپرستي ميثم مروستي به اجراي قطعات موسيقي كلاسيك پرداختند و در ادامه با قرائت حكم حميد شاه‌آبادي، حسن رياحي به عنوان دبير بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر منصوب شد.
در ادامه اين برنامه با حضور وزير ارشاد حسن رياحي و حميد شاه‌آبادي از مقام هنري حسين دهلوي آهنگساز برجسته و حسن ناهيد نوازنده پيشكسوت ني تجليل شد.
بنابر اين گزارش در ادامه مراسم اختتاميه جشنواره بيست و ششم موسيقي فجر، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شعر و موسيقي در فرهنگ تاجيك كه با فرهنگ ايران اسلامي ارتباطي نزديك دارد به شير و شكر تشبيه گشته است. سپيدي هر دو جايگاهش در سبد مصرف و اختلاط پذيري آنان كه چون در هم حل گشتن جدايي ناپذير است.
وي ادامه داد: همه شعر و موسيقي را به شير و شكر تشبيه مي‌كنند و چه خوب است اگر شاعر و موسيقيدان نيز شيرين و شكرين شوند. خلق آثار بزرگ از ارتباط اين دو سرچشمه گرفته است.
وزير ارشاد ادامه داد: شهريار شاعر بزرگ چون ابوالحسن صبا، انيس و جليس بود اقتضاي هم‌نفسي آن دو بزرگ كارها فخامت مي‌يافت. ناآشنايي شاعر با دنياي موسيقي و بيگانگي موسيقيدانان با شعر كارها را يكبار مصرف مي‌كند آن هم به ضرورت ارائه آمار.
وي اظهار داشت: هنوز برخي از موسيقدان‌ها بي‌وضو دست به ساز نمي‌برند و سينه راز اين بزرگ را نمي‌درند. كه وضو ضيا و نغمه ذكر است كه با طهارت اظهار ارادت نور علي نور است.
حسيني بيان داشت: در فرهنگ خوش‌آهنگ هنديان باستان آنان كه بر دستگاه‌ها و رديف‌هاي موسيقي مسلط نبودند اجازه دست‌بردن بر ساز را نداشتند و انگشت بر اين باور مي‌گذاشتند كه هر زخمه خطا زخمي است كه بر بال فرشتگان زده مي‌شود و تيغي است كه بر تن ملائك فرو مي‌رود و اين بدان معنا است كه آسمان نيز نگران سلامت موسيقي است.
وي ادامه داد: لهو و لعب فرشتگان را مي‌آزاد و زخمه‌هاي ناروا زخم بر تن ايشان مي‌آرد و ابرهاي چنين آسماني باراني مسموم دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان صحبت‌هاي خود بيست و ششمين دوره جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر از بسياري جهات در گذشته متفاوت بود يمن آغاز آن در هفته وحدت و تقارن افتتاح جشنواره با ولادت رسول گرامي اسلام كرامتي مضاعف بر آن افزود و تمايز شاخص از استقبال بي‌نظير دوستداران موسيقي بود.
به گزارش فارس، بعد از صحبت‌هاي وزير ارشاد گروه موسيقي دوچار به اجراي موسيقي افكتيو پرداختند و سپس آذر هاشمي نماينده هيئت داوران به قرائت بيانيه‌ هيئت داوران پرداخت. با اجراي اركستر سازهاي بادي به سرپرستي سينا ذكايي، حسن رياحي، سعيد ثابت، رافائل ميناس كانيان، شاهين فرهنگ و علي ترابي براي اهداي جوايز به روي صحنه آمدند.
هيئت داوران جايزه دوم خود را كه شامل 3 سكه بهار آزادي و لوح تقدير بود در بخش آزاد آهنگسازي به مرتضي قرباني شيركوهي از كرج اهدا كردند.
همچنين جايزه دوم بخش پايان‌نامه شاخه آهنگسازي به مهدي حاجي‌قاسمي از تهران اهدا شد.
داوران جايزه اول بخش پايان‌نامه شاخه آهنگسازي شامل 5 سكه و لوح تقدير را به امير علوي از كرج و جايزه بخش اول آزاد در شاخه آهنگسازي را به عرفان وكيلي از تهران اهدا كردند.
همچنين اثر برگزيده بخش مارش فلسطين به كيوان اعلايي حسيني براي قطعه فلسطين زخمي از مشهد تعلق گرفت.
داوران در بخش كلاسيك ايراني جايزه سوم خود را شامل لوح تقدير و مبلغ 3 ميليون تومان به گروه دوسار به سرپرستي عليرضا گلشن از شيراز جايزه دوم خود را شامل لوح تقدير و مبلغ 6 ميليون تومان به گروه پاسبان حرم دل به سرپرستي سياوش اسماعيلي از كرج و جايزه اول خود را شامل لوح تقدير تنديس زرين و مبلغ 9 ميليون تومان را به گروه سنتي فرهنگسراي بهمن به سرپرستي حسين روزبهاني از تهران تقديم كردند.
به گزارش فارس، در بخش كلاسيك غير ايراني هيئت داوران جايزه سوم را شامل لوح تقدير و مبلغ 3 ميليون تومان را به طور مشترك به گروه موسيقي آنسامبل جوان به سرپرستي ميلاد عالمي از تهران و كوارتت زهي كادانس به سرپرستي مهدي نوبري از تبريز و جايزه دوم خود را شامل لوح تقدير و مبلغ 6 ميليون تومان را به طور مشترك به گروه نوماه به سرپرستي نگار افاضل از تهران و گروه زربان به سرپرستي لاله فلاح‌پسند از تهران اهدا كرده‌اند.
هيئت داوران در اين بخش هيچ گروهي را حائز رتبه اول ندانست.
در بخش آواز جمعي هيئت داوران جايزه سوم خود را شامل لوح تقدير و مبلغ 3 ميليون تومان را به طور مشترك به گروه كر مهر وطن به رهبري مسعود نكويي از كرمان و گروه كر آواي باران به رهبري سارا جلايي از اصفهان جايزه دوم خود را شامل لوح تقدير و مبلغ 6 ميليون تومان را به گروه كر فرهنگسراي انديشه به رهبري مهدي جاور از تهران و جايزه اول خود را شامل لوح تقدير، تنديس زرين و مبلغ 9 ميليون تومان را به گروه كر پاسارگاد به رهبري حامد فقيهي از شيراز اهدا كردند.
بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر شب گذشته با حضور جمع كثيري از هنرمندان در تالار وحدت به كار خود پايان داد.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب