مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» ساز‌هاي اركستر ملي بعد از دو سال تعطيلي به صدا درآمد

اركستر موسيقي ملي ايران بعد از گذشت 2 سال تعطيلي شب گذشته اولين اجراي خود

را در حضور وزير ارشاد برگزار كرد.

 

 

 در اين اجرا كه با حضور محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد شاه‌آبادي معاون هنري ارشاد، علي ترابي سرپرست دفتر موسيقي ارشاد، حسن رياحي دبير بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، بابك رضايي مدير اجرايي جشنواره، هوشنگ ظريف و فردين خلعتبري اعضاي شوراي فني اركستر، محسن‌رجب‌پور مدير اجرايي اركستر ملي و احسان خواجه‌اميري و ديگر هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد. اركستر ملي ايران در ميان انبوهي از مخاطبان كه دو سال انتظار ديگر اين اركستر را روي صحنه مي‌كشيدند به سن وارد شدند و با آمدن برديا كيارس و قرار گرفتن در جايگاه رهبري، اركستر قسمت‌هاي يك،3 و 26 قطعه بيژن و منيژه از ساخته‌هاي حسين دهلوي را نواخت و سپس پاشا هنجني و حسين دولت‌زارعي نوازندگان ني در كنار نوازنده‌هاي ساز‌هاي ارشه‌اي قرار گرفتند و قطعه نينوا حسين عليزاده با سوليستي ني‌هنجني اجرا شد البته در بخش آخر اين اثر دولت زارعي هنجني را نيز همراهي نمود.

به گزارش فارس، اركستر ملي در اولين اجراي خود نتوانست رضايت مخاطبانشان را جلب كند چرا كه در اقتدار گذشته و نه صداي اركستر سابق را داشت. البته نمي‌توان انتظاري نيز از اين اركستر نوپاي موسيقي ملي كه در آذرماه تشكيل و در دي‌ماه تمرينات خود را آغاز نموده داشت.
بخش دوم اين اجرا با تنفسي كوتاه آغاز و اركستر قطعه‌اي سلام از حسين عليزاده و 7 قطعه كوچك از احمد پژمان را نواخت و سپس برديا كيارس رهبر جوان اركستر ملي كه جايگزين فرهاد فخر‌الديني شده با دعوتش پوريا اخواص خواننده، با حركت چوب رهبري‌اش اركستر را در اجراي قطعه مهتاب‌تر از باران ساخته فروين خلعتبري هدايت كرد.
اين خواننده جوان كه شايد اجراي صحنه زيادي را در كارنامه هنري خود ندارد انتخاب مناسبي براي خوانندگي اركستر ملي نبود چرا كه نه صداي شفافي براي اركستر داشت و نه با آنها هماهنگ بود.
البته چنين به نظر مي‌رسد كه اركستر ملي ايران با اين وقفه دو ساله و تركيب جديد قصد دارد راه فرهاد فخر‌الديني را در معرفي خوانندگان جوان به جامعه موسيقي ادامه دهد. اما فخر‌الديني رهبر باسابقه و آهنگ‌ساز پيشكسوت كشورمان در اين زمينه افرادي را به عنوان خواننده با اركستر همراه كرد كه هر كدام صداي با صلابت و مخاطب پسند داشته است به گونه‌اي كه هر كدام از اين هنرمندان به خوانندگان مطرح و پرطرفدار موسيقي ايران تبديل شده است.
به گزارش فارس، اركستر ملي در ادامه رپرتوار اجرايي خود قطعه نغمه خراساني از ارسالان كامكار كه مي‌توان گفت اركستر تنها در اجراي اين اثر موفق عمل كرد. اين قطعه كه برگرفته از ملودي‌هاي بومي بود توجه كيارس و شوراي فني را به موسيقي اقوام نشان مي‌دهد البته رهبر اركستر ملي در گفت‌وگوي خود با فارس عنوان كرده بود كه در آينده‌اي قصد دارد از ساير موسيقي‌هاي بومي ايران در رپرتوار اركستر بهره ببرد.
قطعه سوگ با شعري از افشين يداللهي و آهنگسازي خلعتبري با صداي پوريا اخواص و به دنبال آن اركستر قطعه رقصان از حسين عليزاده و آدم از فردين خلعتبري را به خوانندگي اخواص اجرا كرد.
يكي از موارد مهمي كه در اين اجرا به چشم مي‌خورد انتخاب نامناسب رپرتوآر اجرايي بود متأسفانه رپرتوار براي اولين اجرا شامل قطعاتي از آهنگسازان برجسته بود كه مخاطبان اين اجرا بارها اين قطعات را با نوازندگي خوب اساتيد خود شنيده‌‌اند و اين توقع براي آنها ايجاد شده بود كه صداي عالي از اين آثار را توسط تنها اركستر ملي ايراني بشنوند كه متأسفانه اين امر محقق نشد.
اي كاش اعضاي شوراي فني قطعات متوسط‌تري براي اولين اجراي اركستر در نظر مي‌گرفتند كه هم كار اركستر را آسان‌تر مي‌كرد و هم توقع مخاطبان را پايين مي‌آورد. اركستر ملي ايران شب گذشته برخلاف اجراهاي هميشگيش كه براي قطعه بيز اي ايران را مي‌نواخت قطعه آدم را دوباره اجرا نمود كه اين خود يكي از عوامل نارضايتي تماشاگران از اجرا بود. چرا كه آنها اين توقع را داشتند كه اركستر حداقل براي قطعه بيز يك اثر جديد غير از رپرتوار اجرايي بنوازند.
اركستر ملي ايران به رهبري برديا كيارس امروز نيز دومين اجراي خود را در بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در تالار وحدت برگزار مي‌كند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:اخبار موسیقی, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب