| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
|
||||
power By: otaghack-site.tk
کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله
تبادل
لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
مجله الکترونیکی اتاقک
و آدرس
otaghack-site.tk
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
ترانه ملودیک ترانه ایست که بر مبنای ملودی ساخته می شود. به مصرع زیرو ملودی آن دقت کنید:
((بگذر زمن ای آشنا چون از تو من دیگر گذشتم))
لا لا لا سی دو دو سی لا سل سی سی لا سل فا لا لا سل فا می سی سی سی سی لا سی سی
حال اگر بر مبنای همین ملودی (نه عروض)یک مصرع دیگر بسراییم،یک بیت ملودیک خواهیم داشت.به مصرع دوم و ملودی آن دقت کنید:
((دیگر تو هم بیگانه شو چون دیگران با سرگذشتم))
لا لا لا سی دو دو سی لا سل سی سی لا سل فا لا لا سل فا می سی سی سی سی لا سی سی
هدف اين مقاله آن است که نظرات انديشمندان آتن را درباره موسيقي و آموزش موسيقي به نحوي
که در آثار فلاسفه يونان باستان-در اين مقاله،افلاطون و ارسطو- بازتاب يافته است مورد بحث قرار دهد
و نشان دهد که مسايل مطروحه در اين آثار هنوز هم براي آموزش موسيقي در روزگار کنوني قابل
استفاده ميباشند. ديدگاههايفلسفي و عملي افلاطون و ارسطو درباره آموزش موسيقي غير از
اينکه منبعي عالي و تازه محسوب مي شوند مي توانند مبتکر انديشه هايي باشند و راه حلهايي
را براي مشکلاتي که هنوز لاينحل باقي مانده اند ارائه دهند.
اگر برخي معتقدند كه در ميان هنرها، موسيقي هنري است به غايت انتزاعي و مبتني بر
احساسات صرف، در نقطه مقابل كساني هستند كه از موسيقي طلب معنا مي كنند و
با آن مواجهه اي معناشناختي دارند.
اينان مدعي اند كه موسيقي ماهيتي زباني و يا شبه زباني دارد. در متن حاضر، مولف ضمن
بررسي ديدگاه دوم، اهميت آن را از منظري فلسفي بيان مي كند.
|
در گذشته شعر کلاسیک پا به پای موسیقی سنتی و هماهنگ با آن پیش می رفت ونتیجه آن
سرودن ترانه هایی زیبا و مخاطب پسند بود.
اما در سالهای اخیر با جهش بی سابقه موسیقی در جهان و در جا زدن جریان شعردر ایران
بزرگترین لطمه به ترانه امروز ایران ، وارد شده است.
استفاده از موسیقی روز دنیا (راک ، بلوز ، فلامنکو، رپ ،جاز ، پاپ و...) در کنار عروض
و قافیه دیروز و قالب های کهنه و فرسوده شعر کلاسیک چنان فاجعه ای به بار آورده که
عمق آن ناپیداست.